martes, 3 de febrero de 2015

Merrel Vapor Glove

Iniciem les entrades on parlerem de material amb la que va ser la meva primera adquisició i experiència amb el tema del minimalisme, les Merrell Vapor Glove.

Jo en principi buscava unes fivefingers però degut al meu pressupost, vaig tindre que deixar-les momentàniament apartades. Tot i així, no és un calçat econòmic. Llavors el noi de la botiga hem va donar a provar les Merrell Vapor Glove i encara recordo les meves primeres sensacions. No podeu arribar a imaginar la sensació de llibertat que van experimentar els meus dits i la lleugeresa dels meus peus.
És una bamba d'asfalt, de només 6mm de sola, DROP 0( diferència d'alçada del taló i la part anterior ), uns 166 grams i amb una part anterior superampla per a que els dits del peu NADIN !!!..... i no estiguin comprimits com en altres calçats tradicionals.



Recordo el primer dia que les vaig estrenar. Va ser com a calçat del dia a dia, per anar acostumbrant els meus peus i va ser durant una visita a una pacient on vam anar a veure com corria i durant el camí hi havien troços amb pedretes. Semblava un fakir passant per sobre d'una taula amb punxes !!! Però poc a poc els meus peus es van anant ADAPTANT i cada vegada les portava més estona, no notava tant les pedres, vaig iniciar-me en el mon del corredor i fins i tot, tot i que són d'asfalt, les vaig fer anar per camins i montanya durant les meves vacances. Una passada !!!



Com a corredor novell,hem van facil.litar treballar molt bé la part de tècnica de cursa, ja que en facilitaven l'entrada de mig peu cap endevant. Són unes bambes on és poden veure tots els trets que tindríen que tenir en un principi, un bon calçat ( drop vaix , flexibles, pes lleuger d'uns 166 grams !!!, sense amortiguació, cómodes.... ).  



Però no tot van ser flors i violes. Per arrivar a portar-les vaig tindre que fer un treball important a nivell dels meus bessos i soli i treballar la tècnica de cursa. És una bamba amb la que he gaudit molt però que desaconsello a qui tingui problemes a nivell dels bessons i soli, no només perquè fa treballar de forma extra els músculs abans anomenats, sinó, sobretot, que per mí, és una mica bastant radical al tenir només 6 mm totals d'armortiguació.

Cada corredor ha d'anar a trovar les bambes que li permetin de forma segura ADAPTAR-SE a una forma de córrer més natural, i tenint en conte les seves condicions físiques i posibles lesions. En aquesta ocasió, no ha sigut el meu cas. Jo he necessitat d'una mica més de protecció, la qual he conseguit, gràcies a les bambes de la próxima entrada, les Fivefingers Spyridon MR. Tot i així no deixen de ser unes magnífiques bambes ja que et permeten gaudir molt més de les sensacions del terreny per on corres i tenir la sensació de que vas quasi descalç.

Espero que us hagi agradat i us espero en la próxima entrada !!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario